שיווק באינטרנט לומדים לפני שעושים

למרות שזה אולי נראה פשוט, הקמת עמוד עסקי בפייסבוק ותפעולו באופן שוטף אינם דבר של מה בכך.
הפצת מידע שיווקי בפורומים, ניהול בלוגים ארגוניים, עבודה על מערכות ניטור מותג ותכנון אסטרטגיית פעילות ברשת – כל אלה אינם יכולים להיעשות במקצועיות וביעילות ללא כל ידע מקדים. נכון, כל אחד מאיתנו יכול ליצור בלוג, לפרסם בפורום או להקים עמוד באמצעות מספר לחיצות עכבר, אבל כדאי לספק את השירות ברמה גבוהה, על מציע השירות להיות מקצועי ובעל הכלים לעשות זאת. ראשית כל, בואו נצמצם את המונח "שיווק באינטרנט" שכן מדובר במונח רחב מאוד.

מגוון ערוצים ופלטפורמות
שיווק אינטרנטי טומן בחובו מגוון זירות פעילות ופלטפורמות מסוגים שונים. הדבר הראשון שקופץ לרובנו לראש זה פייסבוק או שיווק ברשתות חברתיות אבל יצירת נוכחות עבור עסק או מותג ברשת מצריכה ביסוס נוכחות בלא מעט ערוצים. החל מאתר ממותג, נאה ובעל ממשק משתמש נוח ופשוט לשימוש, המותאם גם לקידום במנועי חיפוש. ועד לבלוג המתעדכן באופן שוטף, מערך שירות לקוחות לפונים באמצעות הרשת ואולי גם קבוצה בלינקדאין, חשבון טוויטר וערוץ יוטיוב. זכרו שבמקרה הזה, המשפט "תפסת מרובה – לא תפסת" תקף ביתר שאת. אין צורך לירות לכל הכיוונים, מספיק ליצור נוכחות עקבית ופעילה בערוצים הרלוונטיים.

נשמע כמו סינית
אם כל האתרים שהוזכרו בפסקה הקודמת נשמעים לכם כמו מילים סיניות, קרוב לודאי שאתם עונים לאחת מההגדרות הבאות: אינכם מגיעים עם רקע בתחום (לגיטימי לגמרי), זה מעולם לא עניין אתכם ולכן לא טרחתם לברר או שפשוט חייתם מתחת לאבן בשנים האחרונות. אבל אם אתם שוקלים ללמוד שיווק באינטרנט (ללא כל ספק הדבר הנכון לעשות לפני שאתם קופצים למים ומציעים את מרכולתכם לכל דורש) כדאי שתכירו את כל הזירות הללו.

צריך בית ספר בשביל זה?
ובכן, לא חייבים ללמוד שיווק דיגיטלי בבית ספר או מכללה אבל זה ללא ספק יכול מאוד לעזור. ולו בגלל הקשרים והאנשים שתפגשו, המרצים המגיעים מהתחום ומצויים בעשייה יומיומית. לצורך העניין, במכללה המציעה לימודי שיווק באינטרנט, תקבלו ידע מקיף, טיפים לשיווק באינטרנט וכלים מעשיים לעיסוק בתחום. כך לא תמצאו את עצמכם – אחרי שכבר השגתם משרה בתחום – יושבים בפגישה ותוהים מה זה בכלל CPC, CPM או SEO ולמה חשוב לגזור תובנות מתוך ה-Facebook Insights או לעקוב אחר אזכורי המותג במערכת Brand Monitoring.

עיסוק בתחום
לאור הביקוש הרב לעובדים בתחום, בחירה לעבוד כמנהל מדיה חברתית או שיווק דיגיטלי, כמו גם תקציבאי בסוכנות מדיה חברתית או אחראי תחום במשרד פרסום – תהיה בחירה נבונה. מה גם שפוטנציאל ההשתכרות מבטיח, החל מארבעת אלפים או חמשת אלפים ש"ח ועד למספר הכולל חמש ספרות. זאת תוך מספר מועט של שנים, בתנאי כמובן שיהיה בידכם הידע ותעשו את עבודתכם במקצועיות ויעילות. לימודים בתחום יאפשרו לכם לעשות זאת!

קורס אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *