לימודי הייטק

אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני המחנכים בבתי הספר היא להבין את החשיבות של עידוד הבנות להצטיין בלימודי המתמטיקה, המדעים והמחשב.

ככל שהטכנולוגיה תמשיך להניע את עולם העסקים, כך עלולות בנות אלה שלא מתעניינות במדעים מדויקים או בתחום לימודי הייטק להישאר מאחור. והאמת היא שזה בדיוק מה שקורה.

למרות שנשים מהוות כ-50% מכוח העבודה, בארצות הברית רק 9% מהעובדים בתחום המדעים וההנדסה הן נשים. עם אחוז כה נמוך של נשים בענף, הממשלה צופה למחסור בעובדים בתעשיית טכנולוגיית המידע, IT בתחילת המאה ה-21.

תחומי הליבה בענף ה-IT הם מהנדסי מחשב, מנתחי מערכות, מתכנתים ומדעני מחשב שכוללים מנהלי מסדי נתונים, אנשי תמיכת מחשבים ועוד. כל אלה הם קריירות שנוגעות ישירות ללימודי המחשב, המתמטיקה והמדע בבית הספר התיכון.

תחזיות הצמיחה של הלשכה לסטטיסטיקה בארצות הברית מצביעות על כך שהשיעור הנוכחי של הבוגרים במסלולי מחשב, מידע וטכנולוגיה אינו גבוה דיו על מנת לספק את כל צרכיה של התעשייה הצומחת. בנוסף, הירידה הגדולה של נשים בתחום מדעי המחשב תשפיע השפעה עמוקה על התעשייה כולה.

חוקרים אלה סבורים שהייצוג הנמוך של נשים בתחום לימודי הייטק ומדעי המחשב ברמה של תואר ראשון, היא תוצאה של הלימודים בבית הספר התיכון שבו בנות לא משתתפות בקורסים של מדעי המחשב ואינן פעילות בתחום כמו הבנים. למרות שבכיתות הנמוכות יותר בנות מעורבות כמו הבנים בלימודי המחשב, הן נרתעות מהקורסים המתקדמים. אחת הסיבות האפשריות היא הדרישות הטכניות והמתמטיות של הלימודים בקורסים אלה.

זה מוביל אותנו חזרה ללימודי המתמטיקה והמדעים בבית הספר היסודי והתיכון, ומגביר את הדאגה בקרב הקהילה המדעית בארצות הברית.

מומחים מאמינים שהשגשוג הכלכלי והתחרות הגלובלית תלויים במידת ההתקדמות וההסתגלות שלנו בתחומי המדע, הטכנולוגיה וההנדסה. ככל שהחברה עוברת מחברה עתירת משאבים לכלכלה עתירת ידע, המצב הוא קריטי לפיתוח הידע והכישורים הדרושים כדי לתרום לקהילה החדשה.

מכאן, שידע בחשבון, במתמטיקה ובמדעים הוא חיוני עבור אלה שרוצים להשיג משרות יוקרתיות עם משכורות טובות בעבודות מתקדמת מבחינה טכנולוגית.

 

הייטק

Comments are closed.