לימודי עיצוב גרפי

אנשים יצירתיים שיש להם כישרון אומנותי ומחפשים קריירה מעניינת ומתגמלת, עשויים להתעניין בלימודים בתחום העיצוב הגרפי.

חברות רבות שוכרות היום מעצבים גרפים בתחומים רבים ומגוונים, כמו: שיווק ומכירות, מיתוג מוצר, אריזת מוצרים, תקשורת ארגונית, קידום מוצרים ועיצוב אתר האינטרנט של החברה.

במסגרת מסלול הלימודים בתחום העיצוב הגרפי הסטודנטים לומדים כיצד לקרוא דימויים חזותיים שמעבירים מסר מסוים לקהל היעד. תוכנית הלימודים במסלול זה כוללת קורסים באומנות הקלאסית לצד קורסים שמלמדים כישורים ומיומנויות ספציפיים שדרושים למקצוע זה, כולל טיפוגרפיה (טכניקת סידור ועיצוב הטקסט), שימוש בתוכנות לעיצוב גרפי, עיצוב בתלת ממד, עיצוב דפי אינטרנט ועיצוב אינטראקטיבי.

מוסדות לימוד

תוכניות לימודים לעיצוב גרפי כוללות בדרך כלל קורסים באומנות בסיסית כגון תורת הרישום, הציור והצבע וגם קורסים לעיצוב גרפי, כגון הקורסים שמפורטים להלן:

עקרונות העיצוב הגרפי – יסודות, עקרונות וטכניקות של העיצוב הגרפי כמו: אלמנטים של נקודה, קו, מרחב ונפח; עקרונות האיזון, האחדות וההדגשה; עקרונות הפרופורציה, הניגודיות, ההשפעה החזותית, הקצב ויצירת האשליה; שימוש בתוכנות גרפיקה לשם הצגת פרויקט.

כלים דיגיטליים – תוכנות לעיצוב גרפי כגון אלה שמשמשות למסמכים דיגיטליים (כמו: Quark ו-Xpress); תוכנות ציור (כמו Adobe Illustrator); צילום (כמו Adobe Photoshop); גרפיקה אינטרנטית (כמו Dreamweaver ו-Flash).

טיפוגרפיה – קורס זה יכול לכלול תקשורת באמצעות סמלים ואותיות, פרספקטיבה היסטורית של האלפבית עד לטכנולוגיות המחשב של ימינו, טרמינולוגיה, מדידה, קומפוזיציה ופריסה של דפים.

עיצוב אריזות – פיתוח פתרונות אריזה שלוקחים בחשבון את החומרים, את התהליך שמעורב באריזת המוצר, את ההגנה על הסביבה, ואת מעמדו של מיתוג המוצר.

עקרונות של מיתוג מוצרים – התמקדות על הבנת יצירת הזהות של המותג, של הלוגו ושל הסמל המסחרי – בעזרת גרפיקה שמייצגת את המוצר. הלימוד של עקרונות המיתוג מתמקד הן בחברות שמוכרות מוצרים או שירותים והן בחברות שפועלות ללא כוונות רווח וארגונים ממשלתיים.

המדיה המודפסת – בחינת יעילות התקשורת המודפסת על צורותיה השונות, כגון: ברושורים, מגזינים, ניוז-לטרס ופרסומים אחרים, תוך מתן דגש לפריסה ולרושם החזותי, על מנת  למקסם את הכוח התקשורתי שלהם.

עיצוב דף אינטרנטי – קורס זה עוסק בתכנון עיצוב האתר, בתהליך העיצוב, במטרותיו של האתר, בפרופיל קהל היעד, בתכנים, בעיצוב ובבנייה ובתחזוקה של אתרי אינטרנט.

התמחות

בתוכניות רבות ללימוד עיצוב גרפי, יכולים הסטודנטים המצטיינים להתחיל להתמחות בפועל בסוכנויות לעיצוב גרפי, במשרדי פרסום, באינטרנט, בהוצאות לאור ובמחלקות של חברות לעיצוב גרפי. התמחות זו מספקת לסטודנטים אלה ניסיון רב ערך בעולם האמיתי. בנוסף יש להם גם יתרון רב לעומת הבוגרים שיחפשו עבודה רק בתום הלימודים.

כישורים ותחומי עניין

מעצבים גרפיים צריכים להיות בעלי אוריינטציה לפרטים, יכולת לתקשורת חזותית, יכולת לעבוד תחת לחץ ולהיות בעלי מוטיבציה עצמית. מודעות לשינויים שחלים במגמות תרבותיות ובטעמו של הצרכן, חשובה גם היא.

אפשרויות לקריירה

מעצבים גרפיים יכולים לעבוד בסוכנות לעיצוב, כמועסקים בחברה כלשהי, או כבעלי חברה עצמאית משלהם. כמה דוגמאות לעבודה טיפוסית שבוגרי עיצוב גרפי יכולים לקחת על עצמם: עיצוב אריזות, עיצוב אתרים, פרסום, שילוט, עיצוב חוברות שיווק, עיצוב קטלוגים ועיצוב ספרות ארגונית.

פרויקטים אחרים שקשורים לעיצוב גרפי

ישנן כמה מסלולי לימוד שיש להם היבטים שדומים למקצוע המעצב הגרפי:

עיצוב דיגיטלי – פרויקטים אלה חופפים לפרויקטים שעוסקים בעיצוב גרפי אבל הם מתמקדים רק בעיצוב למדיה הדיגיטלית כמו: אתרים, קטעי וידיאו ואנימציה ממוחשבת. הקורסים כוללים לימוד אומנות ועיצוב ולימוד של נושאים טכנולוגיים.

גרפיקה ממוחשבת – מסלול זה, במסגרת מדעי המחשב, מלמד סטודנטים מיומנויות טכניות ואומנויות וכולל קורסים בתכנות, בעיצוב אתרים, באנימציה ממוחשבת ובעיצוב ממשקי מחשב ידידותיים לאדם.

עיצוב פנים – הקורסים מכשירים את הסטודנטים לעצב חללים פנימיים וכוללים נושאים כמו תכנון המרחב, חוקי בנייה, מסמכי בנייה ועיצוב סביבתי.

לימודי אומנות – קורסים באומנות מאפשרים לסטודנטים לפתח את הכישורים האומנותיים שלהם בתחומים רבים כגון: ציור, פיסול, שרטוט ועיצוב תכשיטים.

לימודי גרפיקה ממוחשבת

Comments are closed.