עיצוב גרפי וצורות

הראש שלנו או יותר נכון המוח פועל בתמונות. לא בכדי ילדים בגילאי הגן מתמקדים תחילה בצבעים ובצורות ורק בהמשך עוברים למילים מורכבות יותר. גם בתור מבוגרים, העין שלנו באופן אינסטינקטיבית נמשכת לצורה או צבע לפני שהיא מתייחסת לדימוי שעומד מאחוריהם. 
מכאן שבכל מה שקשור לתחום של עיצוב לוגו, כדאי להתייחס לצורה ולצבע ולא רק לסמל או לדימוי. אפילו בתחום של עיצוב אריזות, לצורה ולצבע יש תפקיד חשוב ביצירת עניין מצד הצרכן. הדוגמה הטובה ביותר זה אריזות השוקולד המשולשות שנהוג לרכוש בדיוטי פרי עבור קרובים ומכרים. הטעם איננו ייחודי אבל הצורה שוברת השגרה יצרה משמעות של מהו מיוחד- עבור מישהו מיוחד. הדוגמא הקלאסית זה התמרורים שבצדי הדרכים.  מי שעשה תיאוריה במהלך רכישת רישיון הנהיגה, בוודאי יודע שהתמרורים מחולקים לפי צורות וצבעים. כך שהנהגים יודעים כי ככל שיש צורה עם יותר פינות ובצבע אדום, כך המשמעות יותר חשובה וחמורה. לא בכדי תמרור עצור שייך לאדומים וצורתו מטומן.. לעומת זאת כחול ועגול זה תמרור יחסית "קל" שפחות קריטי להסדרי התנועה.

צבעי הקשת

כמו שלצבעים יש משמעות פסיכולוגי ( ירוק מעורר איכות הסביבה וטבע, אדום חדשנות ונועזות, סגול נעורים וכן הלאה )  כך גם לצורות. צבע ירוק בהיר וצורה של אליפסה מהווים בכל עולם עבור תנועות חברתיות. אדום משרת חברות מזון מובילות ולבן יצרניות של נעלי ספורט. כלומר, המוח האנושי מתרגם בתת מודע את המסרים שהמפרסמים מפמפמים לנו במודע.

השילוב הנכון בין הגלוי לסמוי מהווה מהפתח להצלחה שיווקית. עיצוב לוגו זה תחום שלכאורה נראה סתמי ואקראי, אבל בפועל מושקעת בו מלאכת מחשבת. יצרנית המשקאות המובילה בעולם בחרה באדום כצבע לצד עיצוב אריזות שוברות שגרה. השילוב בין הצורה לצבע נלמד עד היום בכל מסגרות לימודי השיווק.

אמנם לא מדובר במהלך אחיד אלא בתהליך שנמשך עשורים שלמים, אבל התוצאות מדברות ומצדיקות את עצמן. אף אחד מבין 2 וחצי המתחרות הצליחו לערער העל ההובלה והשליטה שלה בשוק. צבע אחיד וצורות אחידות וייחודיות מהוות דימוי שמשרת  את המסר של מקורי, וותיק, יציב ונאמן. מחשבה ותכנון נכונים יכולים לעשות את אותו השירות גם לבעלי העסקים הקטנים.

לסיכום,

בבואכם לבחור לוגו, חשבו על המסר שלכם, מהו הערך המוסף שאתם מביאים למוצר שלכם. כיצד אתם בולטים מעל לפני השטח. תתחילו בצבעים אבל לא לפני שאתם עושים מעין מחקר על קהל היעד שלכם וגם על הצבעים השונים. לאחר בחירת הצבע וגם הצורה כל שנותר לנו הוא לאחל לכם בהצלחה עם המותג.

 

לימודי גרפיקה ממוחשבת

Comments are closed.